Ogłoszenie

UWAGA! przenieśliśmy się na Facebook, szukaj nas na http://www.facebook.com/MotoLipno

  • Index
  •  » Mechanika
  •  » [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

#1 2008-09-16 22:35:45

Bialy

http://www.wizner.neostrada.pl/rangi/rank2.gif

Skąd: mam wiedzieć??;) >LIPNO<
Zarejestrowany: 2007-07-30
Posty: 99

[GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

System BLOS możemy zainstalować na już działającej instalacji LPG/CNG. Musimy bowiem posiadać odpowiednią adnotacje w dowodzie rejestracyjnym oraz homologacje na zbiornik gazu.

Oprócz samego BLOSa potrzebne nam jest bowiem wiele elementów tradycyjnej instalacji LPG.

Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera?

   1. Tradycyjny mikser o małej średnicy wewnętrznej pracuje poprawnie na wolnych obrotach i przy małych obciążeniach ale - właśnie z racji małego przelotu - zmniejsza radykalnie maksymalne osiągi silnika. BLOS zachowuje się w tym przypadku jak mikser mający o wiele większa średnicę redukując do minimum zmniejszenie mocy i pozwalając silnikowi „oddychać pełną piersią”.
   2. Tradycyjny mikser o dużej średnicy zachowuje się poprawnie przy dużych prędkościach (dużych obciążeniach) ale z drugiej strony jest przyczyną niestabilnego składu mieszanki na wolnych obrotach, „dziur” w przyspieszeniu i strzałów w dolot. BLOS dzięki swej
      budowie jest pozbawiony tych niedogodności.
   3. BLOS pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Prawidłowy i optymalny skład mieszanki paliwowo powietrznej w pełnym zakresie obrotów uzyskiwany dzięki zastosowaniu BLOSa pozwala na sprostanie najbardziej rygorystycznym normom
      dotyczącym emisji spalin.
   4. BLOS z powodzeniem może być zastosowany we wszelkich silnikach z wtryskiem zasilanych LPG lub CNG.
   5. Zastosowanie BLOSa zdecydowanie upraszcza montaż instalacji. Z powodzeniem można go zainstalować pomiędzy przepływomierzem klapkowym a przepustnicami bez konieczności instalowania dodatkowych mierników przepływu czy jakichkolwiek
      kompensatorów ciśnienia. Jeden model można zastosować zdecydowanej większości typach samochodów.
   6. BLOS minimalizuje ryzyko strzałów w dolot spowodowanych wadliwym składem mieszanki. Należy jednak pamiętać, że to urządzenie nie zabezpiecza przed wystrzałami spowodowanymi przez zły stan świec, instalacji wysokiego napięcia (przewody, kopułka
      rozdzielacza, cewka etc.) czy też całkowite wypalenie gazu ze zbiornika (co powoduje zubożenie mieszanki). Można dodatkowo wyposażyć instalację w ochronnik przepływomierzy (do nabycia w sieci BRC), klapy antywybuchowe etc. Ochronnik
      przepływomierza montuje się bezpośrednio na korpusie BLOSa spiłowując przedtem rant na krawędzi dolotu.

Zasada działania:
BLOS można nazwać mikserem o zmiennym przekroju. Mówiąc wprost jest to mikser, o zmiennej średnicy uzależnionej od zapotrzebowania silnika. Może być równoważny mikserowi o średnicy mniejszej niż 10mm na wolnych obrotach i mikserowi o średnicy sporo
przekraczającej 45 mm przy dużym obciążeniu gdy przelot jest całkowicie otwarty. BLOS wytwarza praktycznie stałe podciśnienie w każdych warunkach pracy. Diagram obok pokazuje, jak tradycyjny mikser wytwarza bardzo słabe podciśnienie na wolnych obrotach (niestabilny skład mieszanki) i bardzo duże przy wysokiej prędkości powodując problemy z wypełnianiem komory spalania)
http://images50.fotosik.pl/11/7cf428f8258c7078.jpg

BLOS natomiast na wolnych obrotach wytwarza podciśnienie większe o 20-50 razy niż klasyczny mikser, co powoduje bardzo precyzyjne i dokładne dawkowanie gazu.
   
Na szczegółowym rysunku BLOS-a możemy zobaczyć korpus 6 w którym przepustnica 18 przesuwa się po „gwizdku” 8. Membrana 19 jest przymocowana do przepustnicy za pomocą pierścienia 20. Sprężyna 22 cały czas dociska przepustnicę w dół. Przepływ powietrza przez BLOS-a (w kierunku oznaczonym strzałką na korpusie) powoduje powstanie podciśnienia. Różnica ciśnień z obu stron membrany powoduje wytworzenie siły która unosi przepustnicę aż do momentu uzyskania równowagi ciśnień. Można więc określić, że ustalona pozycja przepustnicy odpowiada ilości przepływającego powietrza. Przepustnica podnosząc się odsłania zmiennej geometrii otwór „gwizdka”, którym dostaje się gaz w ilości proporcjonalnej do aktualnego przepływu powietrza. Dawkowanie więc gazu odbywa się praktycznie jednocześnie z pomiarem ilości przepływającego powietrza i są to procesy nieodłącznie ze sobą powiązane. Dzięki faktowi, że działanie urządzenia oparte jest na prostych i niezawodnych prawach fizyki oraz, że nie zastosowano tu żadnych elementów elektronicznych (które zawsze wprowadzają pewne opóźnienia i często niestety są zawodne), urządzenie zyskuje coraz większą rzeszę zadowolonych użytkowników.

OPIS:

   1. Dolot gazu
   2. OR2068 uszczelka
   3. Pierścień mocujący
   4. M4X10 śruba
   5. Pokrywa
   6. Korpus
   7. Opaska 70-90 H9
   8. Gwizdek
   9. Element “M”
  10. Śruba regulująca dawkę gazu (skład mieszanki)
  11. Śruba regulacyjna dla obrotów jałowych
  12. OR2012 uszczelka
  13. OR3081 uszczelka
  14. Ręczne podparcie przepustnicy
  15. OR2015 uszczelka
  16. Cylinder ręcznego podparcia przepustnicy
  17. Aluminium Washer
  18. Przepustnica
  19. Membrana
  20. Pierścień mocujący
  21. Samogwintująca śruba
  22. Sprężyna
  23. OR2050 uszczelka
  24. OR2025 uszczelka
http://images39.fotosik.pl/11/198cfc9959a5b49f.jpg

   

WAŻNE UWAGI:
A – Dostarczony model BLOS-a może być zastosowany w większości typach aut.
Wymienny „gwizdek” występuje w czterech odmianach o różnej geometrii otworu (tzw. SLIT), przez który dostaje się gaz.
Slit E – Normalny przepływ ( 80 % pojazdów )
Slit D – Zwiększony przepływ (15% pojazdów )
Slit A – Duży przepływ ( 5% pojazdów )
Slit P – Niewielki przepływ ( nie używany )
Obecnie BLOS jest dostarczany z gwizdkiem typu Slit D , który z powodzeniem zaspokaja pojazdy nawet o dużych pojemnościach.
B – śruba 10, dzięki elementowi „M” 9 zmienia położenie gwizdka jego obracania się (otwór pozostaje w tym samym kierunku ) Śruba 10 jest odpowiednikiem registra czy aktuatora w klasycznych instalacjach.
C - Śruba 11 umożliwia regulację składu mieszanki dla jałowych obrotów silnika pozwalając na przepływanie gazu dodatkową dyszą.


Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.

Offline

 

#2 2008-09-16 23:26:16

 Martin

ELITE

4116497
Skąd: CLI
Zarejestrowany: 2007-07-22
Posty: 4311
Pojazd: Renault Clio Sport III

Re: [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

Jezu jak ja dawno tyle nie czytalem

Offline

 

#3 2008-09-16 23:36:49

 Krzysiek

ELITE

3778137
Skąd: Lipno
Zarejestrowany: 2007-07-22
Posty: 2355
Pojazd: Renault Megane 1,9 dCi

Re: [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

a co to wogole jest ?


http://images47.fotosik.pl/680/b882ebd6f390a712m.jpg

Offline

 

#4 2008-09-17 00:30:44

Bialy

http://www.wizner.neostrada.pl/rangi/rank2.gif

Skąd: mam wiedzieć??;) >LIPNO<
Zarejestrowany: 2007-07-30
Posty: 99

Re: [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

Nie mają gazu i świrują
Co to jest??? Całkiem mądry wynalazek, który rozwiązuje znaczną część problemów związanych z najpopularniejszym polskim tuningiem mechanicznym - instalacja LPG w miarę możliwości będę rozszerzał informacje w tym temacie


Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.

Offline

 

#5 2008-09-17 20:48:12

Groszek

ELITE

3373209
Skąd: Łódź/Lipno
Zarejestrowany: 2007-07-17
Posty: 2007
Pojazd: Opel Vectra
WWW

Re: [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

To rozszerzaj rozszerzaj bo calkiem ciekawe i madre choc jerzcze dieslem to mnie zainteresowalo

Offline

 

#6 2008-09-23 09:10:06

Bauer1000

http://www.wizner.neostrada.pl/rangi/rank3.gif

3916637
Call me!
Skąd: Rumia
Zarejestrowany: 2008-05-27
Posty: 193
Pojazd: Astra GSi 8V 115KM

Re: [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

na forum forda o tym jest duzo info


Niskie jest piękne
"Bo życie jest za krotkie aby jezdzić dieslem"

Pozdrawiam
Krzychu

Offline

 
  • Index
  •  » Mechanika
  •  » [GAZ] >>BLOS<< - czyli co to naprawdę jest i z czym to się je???

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora