100P - 2009-07-10 12:16:07

potrzebne zą klucze nasadowe 8. 10, 13 oraz płaski nie za duży śrubokręt, mały młotek i mały gwoździk :P . a więc tak.

zdejmowanie grilla. odpinamy 4 górne zaczepy (dostęp pomiędzy plastikowym pasem a grillem od góry, tuż pod zamkiem klapy), potem wypinamy boki grilla (dostęp do tych 2 srajnych zaczepów- pomiędzy kloszem reflektora a zderzakiem) grill w tych miejscach jest wpięty w wystające z belki zderzaka "uszy" następnie delikatnie podnosimy grill do góry po to aby sam się wypiął z haczyków które się zaczepiają o belkę zderzaka.

Zdejmowanie zderzaka zderzak mocowany jest po bokach na tzw ślizgi (wystarczy z nich zsunąć) a do belki zderzaka za pomocą 7 śrub. 3 od góry, 4 od dołu. a więc najpierw trzeba wypiąć kable z kierunkowskazów ;) następnie odkręcamy a następnie powoli zsuwamy zderzak z belki. należy pamiętać o wyczepieniu nadkoli, które są przymocowane do rantów zderzaka(od strony kół) montaz w odwrotnej kolejności

zdejmowanie belki zderzaka
cała belka zderzaka zamocowana jest za pomocą 8 śrub. 4x 10tka do plastikowego pasa (po 2 na strone) oraz do podłużnic . po 2 śruby 13stki z każdej ze stron. należy pamiętać o odkręceniu wspornika, który idzie w kierunku zamka maski- tuż nad belką.

zdejmowanie chłodnicy najpierw wypinamy z chłodnicy czujnik temp. (po prawej stronie chłodnicy od wewnątrz komory silnika) następnie wypinamy dolny wąż z którego poleci płyn chłodniczy. następnie wypinamy górny wąż.chłodnica trzyma sie na 4 wkretach które można odkręcić od wewnatrz komory silnika. po wykręceniu wkrętów chłodnica bedzie luzem ;)

zdejmowanie wentylatora chłodnicy aby dostać się do wentylatora trzeba najpierw wykonać wszystkie powyższe czynności a następnie- zdjąć kołnierz zabezpieczający. bierzemy więc młotek i coś do wypchnięcia plastikowych "kołeczków" i wybijamy je od wewnątrz komory silnika- w kierunku zewnętrzynym. omawianych kołeczków jest hmmm z 8 i jest to żmudna praca ;) po wypięciu kołnierza dobieramy się do omawianego wentylatora. przymocowany jest na 3 nakrętki (od wewnątrz komory silnika).